Een vulkaan zeehonden en een drinkende draak ...

Vandaag alweer verder naar Varmahlid, waar we morgen gaan raften!!
Onderweg komen we langs een vulkaan, die we natuurlijk op moeten lopen van Norbert   …. Een pittige wandeling omhoog, maar zeer zeker de moeite waard! Behalve de krater van de vulkaan is er een prachtig uitzicht …
Bij Laugarbakki nemen we de afslag voor een omweg. We rijden naar de vogelrots Hvitserkur (‘wit shirt’) zo genoemd vanwege de witte vogelpoep op de rots   . Tijdens het rijden merken we al dat er vliegjes tegen de ruit van de auto vliegen, maar als we uitstappen merken we pas echt hoeveel het er zijn. Het stikt hier van de (hele grote) vliegen! Als we naar de rots lopen zit in notie Norberts jas onder de vliegen…. Brrr…
De rots valt een beetje tegen omdat het eb is en de draak (zo ziet de rots eruit) dus van het strand drinkt ipv uit de zee, maar wel leuk.
We hebben gelezen dat er hier in de buurt ook nog ergens vaak zeehonden op de kust liggen, maar we weten niet precies waar. We vragen het na bij een koffiehuisje verderop. Daar blijkt dat je ze aan de overkant van de weg al kunt zien liggen, van daar kun je er ook naar toe lopen. Leuk! Er liggen er best veel. Ik denk wel dertig of meer …
Daarna rijden we door naar het huisje in Varmahlid. Wat een mooi huisje is dit! Ruim en met een hele grote veranda. Er staan 6 huisjes in een grote cirkel met in het midden een hele mooie grote hottub … echt mooi aangelegd.
We genieten dus weer van de hottub en kunnen eten op de veranda