Naar Ijsland

Vanmorgen vertrokken met de trein naar Schiphol voor onze reis naar Ijsland. We vliegen met WoW-air. Jammergenoeg vertrekt WoW air van terminal M3, de enige terminal op Schiphol die niet verbonden is met de rest van Schiphol. Weinig te doen hier, dus het wachten op vertrek is saai!
Verder niets mis met WoW air. Met een uurtje vertraging landen we in Keflavik, waar we de auto ophalen bij Emterprise en beginnen aan onze rondreis door Ijsland.

Onze eerste stop is Reykjavik, een uurtje rijden vanaf het vliegveld. We overnachten in een appartement aan de rand van Reykjavik en nadat we onze spullen uitgepakt hebben en nog wat boodschappen gedaan hebben gaan we nog even Reykjavik in. Het is prachtig weer, alleen er staat heeeeel veel wind, dus het is wel koud, maar strakblauwe lucht en zon, dus we klagen niet.

Op weg naar het centrum rijden we langs het beroemde witte huis (Hofdijk house) waar Gorbatsjov en Reagan in 1986 met elkaar spraken tijdens de Koude oorlog.
Daarna rijden we naar het centrum om via de Banka straeti te lopen naar de beroemde Hallgrimskirkja, waar we met dit prachtige weer natuurlijk op moeten om van het uitzicht te genieten.
Daarna nog even lekker een pizza eten, waar we voor het eerst merken hoe belachelijk duur dit land is